Tuesday, November 18, 2008

mak,ibu,ummi,mama..i love u..

hehe~
rindunya pada mak aku hari ini..bukan hari ini sahaja ...selama ini...setiap hari aku merindui beliau..mak, terima kasih kerana melahirkan siti maziah binti abu talib..
Tapi sayangnya aku tidak mewarisi kebaikan mak dalam diri aku..ish3..
aku ini anak yang nakal..degil dan keras kepala.Mana datang agaknya perangai aku yang memang selalu memeningkan kepala mak.Aku juga taklah rajin macam mak.Mak rajin..Mak paling suka memasak.Kalaulah kita orang adik - beradik balik kampung halaman..mak mesti masak banyak-banyak.Dan yang paling tak tahan sekali, dan aku , along dan angah mesti pusing kepala nak berangkat pulang ke kota, mak mesti kirim banyak lauk.haha.sweet kan..kadang-kadang lauk tu sama berat dengan beg baju kita orang adik-beradik.mak..mak..itulah mak saya!!hehe..




Inilah beday cake mak aku...Aku belikan sekadar yang termampu la..hehe..Korang tau tak...Nak tunggu mak aku tiup lilin punya la susah..sebab tunggu ayah aku keluar dari toilet..huhu~
memang lawak la tyme tu..aku dengan along berpeluh-peluh tunggu ayah aku ...sebab kena la tutup kipas bagi mengelakkan lilin-lilin tu dari terpadam...lilin sampai tinggal setengah barulah ayah keluar dari bilik air..

Inilah mak saya..Namanya Robiah bt Jais..berumur 59 tahun..untuk tahun 2008..semoga panjang umur dan dikurniakan kesihatan tubuh badan dan akal fikiran ..amiiiiiiiiin..

Selamat Hari Ibu dendangan Kumpulan Hujan

Dengarkanlah lagu, lagu ku ini
Ikhlas dari hati hanya untuk mu
Aku lah anak mu, anak mu yang selalu
Memelukmu menciummu

Memang banyak dosa yang telah ku lakukan
Menyakiti dikau ku mohon maafkan

Selamat hari ibu, ku ucap kepada mu
Walau ku jauh disiniku harap kau terus
Menanti kepulangan ku tuk menemani
Mu hingga ke akhir nanti, aku janji

Kau tak tahu ku sentiasa bersyukur
Punyai pari-pari iaitu kamu
Ku pastikan agar kau sentiasa bahagia
Inginku nyatakan kau milik syurga

Memang banyak dosa yang telah ku lakukan
Menyakiti dikau ku mohon maafkan

Selamat hari ibu, ku ucap kepada mu
Walau ku jauh disiniku harap kau terus
Menanti kepulangan ku tuk menemani
Mu hingga ke akhir nanti, aku janji

Selamat Hari Ibu - Hujan



No comments: