Wednesday, November 19, 2008

last dey tO remember..

Hadapi dengan senyuman
Semua yang terjadi biar terjadi
Hadapi dengan tenang jiwa
Semua kan baik-baik saja
Bila ketetapan Tuhan
Sudah ditetapkan, tetaplah sudah
Tak ada yang bisa merubah
Dan takkan bisa berubah
Relakanlah saja ini
Bahwa semua yang terbaik
Terbaik untuk kita semua
Menyerahlah untuk menang




assalamualaikum..

hmm

da nk abeh sem 1 aku di universiti kebangsaan malaysia..berikut adalah antara life yang telah aku jalani sebagai mahasiswi di sini..takde la banyak perkara menarik yang telah aku buat sepanjang berada kat sini..


Inilah die kawan-kawan yang mula-mula aku kenali setelah berada di UKM.(gambar atas).Yang sorang tu room mate aku..yang sorang lagi kawan kepada room mate aku yang mengambil course yang sama dengan room mate aku.Dorang tuh budak engineering..aku sorang jer sesat, budak psychology...saiko..saiko...huhu~

Haa, berakhirlah sesi orientasi yang agak menyeksakan..Tapi seronok juga la.Tema kita orang adalah biru..tu yang korang nampak biru jer..
Ade satu ari tu kita orang terlambat...disuruh bangun kol 5.30pagi..tapi kita orang budak2 bertuah nih bangun kol 8.00 pagi..Apa lagi , mencecet kita orang lari tanpa henti pegi dewan gemilang.Huhu..penat gila...

Inilah dewan yang akan menjadi tempat peperiksaan besar di UKM.Juga dewan yang akan menyaksikan pelajar-pelajar mendapatkan degree dan perkara2 yang sewaktu dengannya..tak sabar aku nak menantikan detik itu..InsyaAllah..

Sesungguhnya hidup nih akan banyak perkara-perkara yang akan datang dan pergi.Aku harap aku akan menjdi manusia yang lebih menghargai setiap detik yang berlalu tanpa rasa kesal walaupun ada antara peristiwa itu merupakan peristiwa yang sedih mahu pun mengecewakan.

"Aku tak berharap setiap perkara yang hadir dalam hidup aku adalah peristiwa2 yang indah-indah belaka, tapi aku akan cuba sedaya upaya untuk jadikan setiap perkara yang hadir dalam hidup aku berharga dan mempunyai nilai sentimentalnya yang tersendiri"

Hadapi Dengan Senyuman - Dewa

No comments: